جامع‌ترین تعریف سئو را در این مقاله بخوانید

جامع‌ترین تعریف سئو را در این مقاله بخوانید

 جمعه 30 آبان 1399 / بازدید 1020 / نظرات 0 /

گوگل توجه ویژه ای به رضایت کاربران از نتایج جستجو دارد و تلاش میکند تا سایت هایی را در رتبه های بالا قرار دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت بخش است. در نتیجه میتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است.

سئو چیست؟ جامع‌ترین تعریف سئو را در این مقاله بخوانید
تعاریف بسیار زیادی برای مفهوم سئو ارائه شده است. شاید اولین و ساده ترین بیان این باشد که SEO نسخه کوتاه شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.
ولی هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه هدف رضایت کاربر است. گوگل توجه ویژه ای به رضایت کاربران از نتایج جستجو دارد و تلاش میکند تا سایت هایی را در رتبه های بالا قرار دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت بخش است. در نتیجه میتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است.
برای کسب موفقیت در سئو باید بیش از هر چیز به رضایت کاربر توجه کنیم. رضایت کاربر از محتوای شما به عوامل متعددی از جمله ادبیات شما، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، نحوه نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل(ریسپانسیو) ، پاسخ گویی به سوالات کاربران (پشتیبانی) و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد.
چرا سئو بر موفقیت یک کسب و کار تاثیرگذار است؟
طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام میشود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.

اگر شما بتوانید جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید.
 
 
به عنوان مثال تصور کنید که فردی به دنبال راه اندازی وبسایت فروشگاهی باشد، اولین اقدام او احتمالا جستجوی همین عبارت در گوگل است. پس از جستجو لیستی از نتایج به کاربر نمایش داده میشود. سایت هایی که رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند قاعدتا شانس بیشتری نیز برای ورود این فرد به سایت خود خواهند داشت.
به طور متوسط 32 درصد کاربران دسکتاپ و 24 درصد کاربران موبایل بر روی رتبه یک گوگل کلیک میکنند
پس از ورود کاربر به سایت فرآیند تبدیل او به مشتری آغاز میشود. حال تصور کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند. احتمالا از سایت خارج شده و گزینه دیگری را در گوگل انتخاب میکند. توجه داشته باشید که رفتار کاربران هنگام جستجو یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود.
در مجموع میتوان گفت هرچقدر شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مناسب تری برای آنها فراهم کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری افزایش خواهد یافت.
سه نکته مهم درباره سئو را بدانید.
برای موفقیت در سئو باید تکنیک ها و استانداردهای مرتبط با این حوزه را به خوبی بشناسیم. قبل از هر برنامه ای نکات را در نظر داشته باشید:
1- سئو سایت ارزان نیست
با توجه به رقابت بالا در فضای اینترنت معمولا کسب جایگاه در عبارات کلیدی ارزشمند کار دشواری است. در نتیجه نرخ خدمات سئو هر روز بیشتر از گذشته میشود.
 
 
2- موفقیت در سئو زمان بر است
برای افرادی که به این حوزه تسلط ندارند درک سئو دشوار است. بسیاری تصور میکنند که تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان در مدتی کوتاه نتایجی جذاب بدست آورد. در حالیکه این تفکر از اساس اشتباه است چرا که  برای موفقیت در سئو نیازمند صبر و تلاش بسیار هستید.
 
 
3- موفقیت سئو در گرو کار تیمی و گروهی است.
این نکته را در نظر داشته باشید که فرآیند های اجرایی مانند تولید محتوا و لینک سازی باید توسط تیم دیگری انجام شود.
 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

درباره ما

عضویت در باشگاه ما

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاعات شماره تلفن خود را وارد نمایید.

تماس با ما

09100632307

s.azizolahi110@gmail.com